Co nie jest chronione?

„Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje matematyczne.”

 … czytaj dalej ›

Szkoła Twórców Gier

31 października Microsoft ruszył z onlinową edycją Szkoły Twórców Gier. Będziemy mieli w niej swój udział, a konkretnie wykład o prawnych aspektach tworzenia gier. Zapraszamy do streamingu pod koniec lutego. Tymczasem dzielcie się z nami pytaniami na interesujące Was tematy prawne.
 … czytaj dalej ›

Gra jako utwór audiowizualny

Tak jak gra na pierwszy rzut oka kojarzy się z programem komputerowym, tak na drugi przypomina utwór audiowizualny (jest to prawdziwe przynajmniej w odniesieniu do niektórych, złożonych rodzajów gier – np. RPG). Ale dlaczego? Bo jest podobna do filmu, będącego typowym przykładem utworu audiowizualnego. Bo tak jak film oparta jest na scenariuszu i fabule, zawiera dialogi, muzykę, a nade wszystko wizualnie odbierana jest jako ciąg (sekwencje) obrazów wyświetlanych na ekranie.  … czytaj dalej ›

Gra jako program komputerowy

Gra wideo może być różnie postrzegana z punktu widzenia przepisów prawa autorskiego. Wszystko zależy od prawnika interpretującego temat, ponieważ przepisy wprost nie wspominają o grach jako odrębnym rodzaju chronionego utworu. Temat jest o tyle ważny, że wynik interpretacji rzutuje na zakres przepisów ustawy prawo autorskie, które należy zastosować w danej sytuacji z udziałem gry. W związku z tym, że gra wideo (komputerowa) na pierwszy rzut oka przypomina program komputerowy, to właśnie ich wzajemnej relacji należy przyjrzeć się na samym początku  … czytaj dalej ›

Ochrona danych osobowych

Jeśli postanowiłeś wydać grę on-line, jeśli chcesz zbierać informacje od użytkowników gry, jeśli zamierzasz sam zająć się jej dystrybucją wśród użytkowników końcowych –  poświęć trochę czasu na temat ochrony danych osobowych  … czytaj dalej ›

Prawnik od gier

Znam wielu prawników w Warszawie i nie tylko. Ale nie znam osobiście żadnego specjalizującego się w prawie autorskim w kontekście gier komputerowych. Na polskim necie jest dostępnych kilkanaście artykułów w tym temacie, z czego połowa dotyczy pierwotnego zagadnienia jak traktować grę komputerową jako przedmiot prawa autorskiego.  … czytaj dalej ›